dinsdag 20 maart 2012

Week 10 maart tot en met 18 maart!

Hallo iedereen,


Tijd om weer eens wat te vertellen over mijn leven in Suriname.


Full Moon Party
Van zaterdag 10 maart tot en met zondag 11 maart ben ik op trip geweest naar Ayu (Jodensavanne). Daar was de 'grote Full-Moon Beach bbq party'. Met ongeveer 40 studenten vertrokken we met busjes naar Ayu. Na een uurtje rijden (op hobbelige en verharde wegen), kwamen we aan. We installeerden ons, hingen de hangmatten op en maakten ons klaar om even te gaan zwemmen in de rivier. 's Avonds mochten we proeven van een lekkere barbecue en terwijl genieten van prachtig vuurwerk. De party werd al vroeg in gang gezet. De DJ draaide goede platen van overal en alle stijlen. Met onze voeten in het zand dansten we erop los onder de volle maan. Het was een heel leuk feestje!
Zondag was iedereen een beetje moe en werd er veel gerust, gezond en gezwommen. In de namiddag vertrokken we terug naar de stad. Maar het was nog te vroeg om naar huis te gaan, dus bleven we samen nog iets drinken en eten. We sloten ons weekendje gezellig af!


Salsa-les!
Yanka en Stijn (2 van mijn vrienden in Suriname) zijn deze week begonnen met salsa-les te volgen. Ze waren zo enthousiast dat we meteen ook de kriebels kregen om te dansen. Dinsdag zijn we samen naar de salsa-les geweest. Het was heel spannend! We hadden ook al 2 lessen gemist en dat maakte het net extra spannend. Gaan we het wel kunnen? Hoe zal het dansen met de Surinaamse mannen zijn? Allemaal vragen waar we snel een antwoord op kregen. We hadden de pasjes onder de knie en konden goed mee volgen met de groep. Na een uurtje alleen dansen is het tijd voor partnerdans. Er kwamen enkele Surinaamse mannen naar binnen om met ons te dansen. Eerst was het wel even wennen om met een onbekende man salsa te dansen. Je hoeft alleen te volgen, te dansen en te genieten van de salsa. Snel voelde ik me op mijn gemak en kon ik met heel veel plezier salsa dansen.
Ja hoor, de salsa bevalt me wel! Vanaf nu zien ze mij, samen met Yanka, Stijn en Hanne, op maandag en donderdag salsa-les volgen.


Van maandag tot en met vrijdag.
In de week moet ik elke voormiddag stage doen in de Kangoeroeschool. In de namiddag werken we voor onze stage. Er zijn in de week geen tripjes gepland maar 's avonds even weg gaan zit er wel in.
Wat hebben we gedaan:
- We zijn met z'n allen gaan eten in de Zus&Zo.
- We hebben een gids, Dion, ontmoet. Met hem gaan we een 4-daagse doen in de paasvakantie doorheen de jungle. We kijken er al naar uit.
- We zijn gaan zwemmen en zonnen in 't Zin. (Dit is een openbaar zwembad in Suriname.)
- We zijn op woensdag super lekker gaan eten bij Anouk, Kris, Yanka en Charlotte. En donderdag mochten we komen eten bij Jasmine en Ilona. Mmm... wéér zo lekker!
- We zijn samen gaan feesten in Havana Lounge. 't Was tof!
- We zijn begonnen met de eerste salsa-lessen.
- ...


Rustig weekendje...
Vorig weekend had ik een heel rustig weekendje. Het regende, er waren veel wolken, ... veel konden we niet gaan doen. Ik heb voor school gewerkt en 's middags zijn we een lekkere pizza gaan eten in de Pizzahut. Nadien zijn we gaan winkelen en 's avonds hebben we samen gekookt. Om onze rustige dag af te sluiten, besloten we om samen gezellig naar een filmpje te kijken.
Zondag was het ook terug een rustige dag. In de namiddag begon te zon te schijnen en zijn we gaan zwemmen in 't Zin. Voor de rest hebben we gerust en niets gedaan!


Zo, dit was weer een berichtje over de voorbije week.
Het volgende berichtje zal binnenkort terug verschijnen!


Groetjes,


Lien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten