vrijdag 6 april 2012

Zingen maar!

Mama en papa zijn op vakantie in Suriname...
Ik moest nog 2 dagen lesgeven en heb vakantie...
Mama geeft muziekles in een lagere school in Belgiƫ...
Ik geef muziek in een lagere school in Suriname...
Je begint na te denken... mama... muziek... stage... Suriname... mee naar school... zingen... 
En het resultaat was: samen in elke klas een zangstonde doen in de Kangoeroeschool te Suriname!

Op dinsdag 3 april nam ik mama en papa mee naar mijn stageschool in Suriname. Hun eerste indrukken waar heel goed. Ze vonden het een mooie school, lieve kinderen en leerkrachten, mooie klassen, enz. 'Ons dochter zit hier zeer goed!' zeiden ze.
Kangoeroeschool in Suriname
Eerst maakten ze de vlaggenparade mee. Dit is iets dat we in Belgiƫ op school niet hebben. Het was voor hen heel fijn dat ze dit ook eens mochten meemaken.

Na de vlaggenparade vertrok papa richting huis en begonnen mama en ik met onze lessen. We gingen van klas naar klas en zongen overal hele leuke liedjes. Mama had haar gitaar en stem bij, de leerlingen hun enthousiasme en zangtalent en ik de liedbundels. Het kon dus alvast niet meer stuk!

Het eerste leerjaar in de mediatheek.
De zangstonde werd vooral geleid door ons mama. De leerlingen zagen haar als een nieuwe juf die eventjes in de klas kwam. Ze zongen en werkten heel goed mee. Dat vonden mama en ik zeer fijn! We zongen verschillende liedjes: kinderliedjes, canons, kreten, anderstalige liedjes, ... (Jullie allemaal wel bekend uit de jeugdbeweging of school.) Mama leerde de leerlingen zelfs nieuwe liedjes aan.

'Dag m'n Rozemarijntje' in het 2de leerjaar.



Tijdens de zangstonde in het 3de leerjaar kwam de schoolleider een kijkje nemen.

'Fra Martino' in het 5de leerjaar.
Na de lessen luisterden mama en ik nog even naar Gisele. Zij had speciaal voor ons haar blokfluit mee naar school gebracht. Ze speelde enkele stukjes voor en heeft samen met mama ook enkele liedjes gespeeld. Ze vond het heel fijn om met de mama van Lien te mogen spelen.
Gisele en mama spelen samen een liedje op de blokfluit.

De tijd vloog voorbij en dat vonden we allemaal heel jammer.
Deze dag was een super leuke ervaring voor de leerlingen, de leerkrachten, de directie van de KCS. Maar ook voor mama en mij! 
Een dag om nooit meer te vergeten!

(Filmpjes van deze dag komen nog op mijn blog!)



1 opmerking:

  1. Dag Lien,
    je mama kon het haar blijkbaar niet laten!:)Doe ze de groetjes, ook aan je papa en geniet er maar van!

    groetjes uit een regenachtig dorpje ergens in Vlaams Brabant.
    conny en co xxx

    BeantwoordenVerwijderen